Thursday, March 04, 2010

Facebook

För ett par år sedan gick jag med i Facebook, bara precis för att ganska snart konstatera att många medlemmar var ungdomar som ungefär endast hade att berätta om den senaste festen, den kommande festen eller festen som aldrig blev av. Påminde lite om det nu hädangångna (?) Lunarstorm. Såg inte riktigt poängen med att förekomma i denna skara. Festa hade jag ju redan lärt mig...

Ett år senare hade allt förändrats, tyckte jag. Man hittade vänner och bekanta som inte hörts av på ibland trettio år! Inte för att vi nu alla plötsligt börjar umgås igen, men det har ändå i flera fall inneburit en återupptagen kontakt med människor som någon gång spelat en, mer eller mindre, viktig roll i ens liv. Bara detta är intressant och kul!

Härom veckan hittade jag t.ex. Monica. En kollega och vän från längesedan. Närmare bestämt c:a tjugoåtta år sedan...
En av hennes talanger är definitivt rösten. Här tävlar hon i Melodifestivalen 1993, med en 5:e plats som facit (ljudkvalitén är inte den bästa). Eloise med Arvingarna vann.


Vill du veta vad som händer i nutid, titta då in på:
www.countryrox.se
www.monicasilverstrand.com

No comments:

Post a Comment