Tuesday, February 16, 2010

Paparazzi ...

Idag hade jag ett ärende på vår lokala poststation. Det vill säga Q8-macken här i Höllviken. Vädret var småkallt och ruggigt, som vi nu är så vana vid.
Jag noterade dock imorse att det nästan var dagsljus redan vid halvåtta-tiden! Fasen, vi går definitivt mot ljusare tider. Och - då talar jag inte om konjunkturers uppgång eller fall...
På väg ut, efter utfört ärende, mötte jag hastigt en äldre gentleman. Han verkade väldigt bekant. Under loppet av kanske trettio sekunder flög tusen tankar genom min kal(l)a skalle. Var det en bekant jag inte hade träffat på länge eller kanske någon jag mött genom åren i mitt arbete. Släkting kunde jag genast utesluta, varför vet jag inte.
Plötsligt, en tanke... Men nej - det kunde ju rimligtvis inte vara han. Eller?
Onödigt vetgirig, jag vill kalla mig så ibland, noterade jag registreringsnumret på mannens bil. Tog en bild på den, självklart genom mitt diskreta teleobjektiv. Detta är givetvis en hederssak!
Genast efter hemkomsten, rusade jag fram till datorn för att ta reda på numret till den nygamla sms-tjänsten hos bilregistret. Knappade in reg-numret och skickade iväg.
Några sekunder senare - pling-plong!
Jomenvisst! Visst var det han som körde en 2004 Volvo XC70.
Faktiskt en av vår tids största företagsledare - Pehr G. Gyllenhammar.

Lägg nu märke till ovan diskreta bild. Man vill ju inte verka nyfiken...


Vad nu allas vår käre PG gjorde eller gör här i våra trakter, vill jag icke förtälja. Även om jag naturligtvis vet. Skvaller ligger inte för mig...

1 comment: